Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Оратівським районним судом Вінницької області проаналізовано стан роботи суду за І півріччя 2025 року.
Робота суду планується раз в півріччя. Плани погоджуються зборами працівників суду, затверджуються головою суду, підписуються керівником апарату суду та доводяться до відома працівників апарату суду. До планів входять наступні розділи:
Організаційна робота включала в себе:
І. Загальні питання
2.На нараді працівників суду 03.01.2025 (протокол № 1) було обговорено та погоджено план роботи суду на І півріччя 2025 року.
3.На зборах суддів 30.01.2025 року (протокол № 1) було підведено підсумки роботи суду за 2024 рік.
4.Протягом І півріччя 2025 року проведено 2 зборів суддів (30.01.2025, 27.03.2025), на яких розглянуто 5 питань.
5.Протягом І півріччя 2025 року в Оратівському районному суді Вінницької області проведено 25 оперативних нарад з працівниками апарату суду. На нарадах обговорювалися питання щодо:
Протягом І півріччя 2025 року в Оратівському районному суді Вінницької області проведено 21 нарада суддів. На нарадах обговорювалися наступні питання:
6.28 лютого 2025 року було проведено черговий інструктаж з питань охорони праці та пожежної безпеки з працівниками суду.
7.Впродовж І півріччя 2025 року керівником та заступником керівника апарату суду проводилися перевірки щодо дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства в та апеляційних судах України, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України № 814 від 20 серпня 2019 року та Положення про АСДС, затвердженого рішенням Ради суддів України № 39 від 11 листопада 2024 року, погодженого наказом ДСА України від 29 листопада 2024 року №529, зі змінами, внесеними рішенням РСУ №15 від 26 березня 2025 року та погодженими наказом Державної судової адміністрації України від 31 березня 2025 року №119 , а саме:
8.Усі квартальні звіти, аналізи, довідки та інформації за І півріччя 2025 року судом надсилалися до ТУ ДСА в Вінницькій області у визначені строки.
9.Щомісяця Оратівським районним судом Вінницької області надсилається до ТУ ДСА в Вінницькій області інформація про кількість надісланих судом SMS-повідомлень учасникам судового процесу . Щотижнево надавалась інформація щодо розгляду справ, що мають суспільний інтерес та пов’язані з війною. Щоквартально надається узагальнена інформація щодо розгляду справ за участю присяжних. У суді постійно проводиться робота з підвищення кількості заявок на отримання SMS – повісток по справах. За І півріччя 2025 року судом надіслано 1395 повідомлень учасникам судових процесів, а відтак можна зробити висновок, що робота суду в цьому напрямку організована належним чином.
Статистичні дані свідчать, що протягом І півріччя 2025 року до суду надійшло 2 звернення громадян ( протягом І півріччя 2024 року надійшло 6 звернень громадян).
У заяві С-1 від 10.04.2025 року заявник звертається щодо поламаної огорожі. На дане звернення надано роз’яснення 10.04.2025 року.
У заяві М-2 від 12.06.2025 року заявник звертається щодо оформлення пенсії. На дане звернення надано роз’яснення 12.06.2025 року.
До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
З метою належної організації особистого прийому громадян затверджені графіки прийому громадян головою суду, керівником апарату суду. Прийом громадян здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті суду.
Облік особистого прийому громадян здійснювався в журналі обліку особистого прийму громадян.
Упродовж І півріччя 2025 року керівництвом суду прийнято 5 громадяни, з них: головою суду - 0, керівником апарату суду - 5. Протягом І півріччя 2024 на особистому прийомі керівника апарату суду побувало 15 громадян.
Статистичні дані свідчать, що протягом І півріччя 2025 року до суду надійшло 10 запитів на публічну інформацію, за І півріччя 2024 року надійшло 2 запити на публічну інформацію.
Запити стосувалися:
- надання відомостей про закордонні відрядження суддів у період з 01.01.2023 року по 10.02.2025 року;
- надання інформації про відповідальних осіб , уповноважених вносити відомості про РНОКПП фізичних осіб та ЄДРПОУ юридичних осіб до додаткових відомостей про учасників судових справ;
- розгляду справ за статтею 441 Кримінального кодексу України (екоцид);
- розгляду справ, де стороною є депутат Запорізької міської ради Валерій Прозапас;
- складу постійних колегій суддів, які діють відповідно до ч.ч. 4-5 ст.35 КПК України;
- розгляду кримінальних проваджень за статтею 436-2 КК України (виготовлення і поширення комуністичної, нацистської символіки та пропаганда тоталітарних режимів);
- розгляду справ, де стороною є депутат ПрАТ «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України»;
- розгляду справи про позбавлення батьківських прав;
- кількості протоколів, що надійшли на розгляд від представників Національної поліції України щодо притягнення до відповідальності за статтею 130 КУпАП;
- прізвища, і'мя та по батькові керівника суду.
На всі запити надано відповідь у встановлені строки згідно чинного законодавства.
ІІ. Аналіз судової практики
1.У січні 2025 року проведено огляд даних судової статистики про стан здійснення правосуддя за 2024 рік та направлено до ТУ ДСА України в Вінницькій області.
3.01.01.2025 року здійснено Узагальнення щодо розгляду звернень громадян за 2024 рік.
6.11.03.2025 року здійснено Узагальнення практики розгляду по справах у спорах про не договірні зобов’язання, у 2024 році .
ІІІ. Організаційна робота
1.З метою організації роботи з належного та своєчасного звернення до виконання судових рішень 10 червня 2025 року проведено перевірку стану звернення до виконання судових рішень.
Протягом І півріччя 2025 року працівниками апарату суду належним чином було організовано прийом та своєчасну реєстрацію всіх справ та матеріалів, що надходили до суду. Наказом керівника апарату суду від 21 травня 2024 року № 70- О/Д «Про визначення функціональних обов’язків, прав користувачів автоматизованої системи електронного документообігу Оратівського районного суду Вінницької області, надання та позбавлення права доступу до неї» визначено функціональні обов’язки та права користувачів автоматизованої системи електронного документообігу суду.
Вся вхідна кореспонденція суду, в тому числі процесуальні документи, приймаються і опрацьовуються користувачами автоматизованої системи, і реєструються в АСДС в день її надходження.
Автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи, відповідальними працівниками апарату суду.
Результатом автоматизованого розподілу судових справ є протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями, який роздруковується, підписується відповідальними працівниками канцелярії суду та додається до матеріалів судової справи.
Крім того, на початку кожного робочого дня старшим секретарем суду створюються реєстри судових справ (матеріалів) на кожного суддю окремо. Протягом усього робочого дня працівники канцелярії суду здійснюють автоматичний розподіл судових справ (матеріалів) та передають їх судді. Після завершення робочого дня старший секретар суду роздруковує сформовані за поточний день реєстри судових справ (матеріалів) на кожного суддю окремо та подає їм на підпис. Відповідні реєстри формуються в окремі номенклатурні справи.
Облік справ та матеріалів ведеться в КП «Д-3». Дані реєструються в обліково-статистичних картках із врахуванням Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Засад використання автоматизованої системи документообігу суду.
Внесення інформації до обліково-статистичних карток на справи всіх категорій здійснюється відповідальними працівниками суду відповідно до їхніх обов’язків. Інформація про рух справи вноситься до автоматизованої системи документообігу суду у день ухвалення відповідного судового рішення або проведення певних дій у справі.
Звіти про стан здійснення правосуддя Оратівським районним судом Вінницької області формуються в автоматичному режимі за допомогою автоматизованої системи документообігу суду КП «Д-3».
Відповідно до Положення про АСДС здійснюється реєстрація електронних документів, що надійшли до суду через підсистему «Електронний суд». Всі електронні документи, що надходять до суду, автоматично розміщуються у відповідному реєстрі електронної кореспонденції АСДС. Їхня реєстрація здійснюється за загальними правилами реєстрації вхідної кореспонденції. Відповідальний працівник суду перевіряє, чи електронний документ доступний для перегляду та оформлений відповідно до вимог законодавства. У разі реєстрації отриманого документу його авторові автоматично надсилається відповідне повідомлення. В іншому випадку авторові надсилається повідомлення із зазначенням причини відмови в реєстрації документів.
6 У січні 2025 року проведено перевірку стану діловодства у суді за 2024 рік і копію направлено до ТУ ДСА України в Вінницькій області.
Станом на 01.07.2025 року в архівному підрозділі Оратівського районного суду Вінницької області зберігаються документи за 1980-2024 роки, які внесено в відповідні описи:
- справи постійного зберігання з оригіналами судових рішень (оригінали вироків, рішень, ухвал, постанов) у кількості 758 (сімсот п’ятдесят вісім) справ за 1980-2021 роки;
- справи постійного зберігання (цивільні справи) у кількості 1092 (одна тисяча дев’яносто дві) справи за 1980-2023 роки;
- справи постійного зберігання по обліку судових справ у кількості 478 (чотириста сімдесят вісім) справ за 1980-2022 роки;
- цивільні справи тривалого (понад 75 років) зберігання у кількості 2534 (дві тисячі п’ятсот тридцять чотири) справи за 1980-2023 роки;
- цивільні справи тривалого (понад 50 років) зберігання у кількості 32 (тридцять дві) справи за 2012-2022 роки;
- цивільні справи тривалого (понад 10 років) зберігання у кількості 601
(шістсот одна ) справа за 1980-2022 роки;
- кримінальні справи тривалого (понад 10 років) зберігання у кількості 281 (двісті вісімдесят одна) справа за 1992-2022 роки;
- справи з кадрових питань (особового складу) у кількості 57 ( п’ятдесят сім) справ за 1980-2023 роки.
Станом на 01 січня 2025 року в Оратівському районному суді Вінницької області за штатним розписом передбачено одна штатна одиниця головного спеціаліста по роботі з персоналом. Згідно штатного розпису суду на 2025 рік, затвердженого начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області , затверджено штат у кількості 18 штатних одиниць. Фактично працює 15 працівників, а саме: суддів –3, державних службовців – 7, працівників патронатної служби - 3, працівників, що виконують функції з обслуговування 1, інших працівників ( прибиральник службових приміщень) – 1.
Протягом І півріччя 2025 року працівники не звільнялись.
Протягом І півріччя 2025 року працівники не призначались.
Станом на 01.07.2025 року наявні вакантні посади державної служби: головного спеціаліста по роботі з персоналом, судового розпорядника та секретаря судового засідання. Протягом І півріччя 2025 року , з метою заповнення вакантних посад державної служби, було тричі оголошено про добір на вакантні посади державної служби за спрощеною процедурою (без конкурсного відбору), оголошення були розміщені 11.03.2025 року, 21.03.2025 року, 02.06.2025 року на офіційному веб – сайті суду та фейсбук.
Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та згідно з календарним планом підготовки суддів для підтримання кваліфікації пройшли підготовку в Регіональному відділенні Національної школи суддів України :
Відповідно до Закону України «Про державну службу» та Індивідуальних програм професійного розвитку державних службовців, які займають посади державної служби категорії “Б” або “В” на 2024 рік, працівники суду у І півріччі 2025 року проходили навчання:
-у ДП «Інформаційні судові системи»:
- Світлана Бражна, секретар суду – 2 навчання;
- Віталій Бражний, головний спеціаліст (з інформаційних технологій) – 1 навчання;
- Світлана Кравчук, діловод суду - навчання;
- Людмила Волощук, заступник керівника апарату суду – 1 навчання;
- Тетяна Кулик, старший секретар суду – 7 навчань.
- у Регіональному відділенні Національної школи суддів України :
Також заступник керівника апарату суду Людмила Волощук пройшла 4 навчання, які проводились Державною судовою адміністрацією України.
Також заступник керівника апарату суду Людмила Волощук пройшла 2 навчання , які проведені Національним агентством з питань державної служби.
Крім того, в суді систематично проводяться внутрішні навчання з підвищення кваліфікації для працівників апарату суду. Працівники апарату суду протягом І півріччя 2025 року брали активну участь у 13 семінарах.
Питання кадрової роботи, дотримання працівниками суду трудової дисципліни , загальних правил етичної поведінки та антикорупційного законодавства протягом І півріччя 2025 року обговорювались на нарадах працівників суду (протокол № 1 від 03.01.2025 року, протокол № 2 від 13.01.2025 року, протокол № 4 від 27.01.2025 року, протокол № 6 від 10.02.2025 року, протокол № 8 від 24.02.2024 року, протокол № 9 від 03.03.2025 року, протокол № 12 від 24.03.2025 року, протокол № 18 від 12.05.2025 року, протокол № 19 від 19.05.2025 року, протокол № 22 від 09.06.2025 року, протокол № 23 від 16.09.2025 року, протокол № 25 від 30.06.2025 року ) .
Оратівський районний суд Вінницької області тісно співпрацює з вищими навчальними закладами та коледжами, надаючи можливість студентам юридичних факультетів проходити навчальну та виробничу практики за фахом. У І півріччі 2025 року у суді пройшла практику студентка 2 курсу , спеціальність – «Право», навчально – наукового інституту права та психології Національної академії внутрішніх справ НОВОДВОРСЬКА Владислава Олександрівна.
Заступником керівника апарату суду своєчасно та постійно здійснюється контроль за встановленням надбавок суддям та працівникам апарату суду за вислугу років, перебування на адміністративних посадах.
Так як заступник керівника апарату суду наказом керівника апарату суду від 29.03.2024 року № 47-О/Д призначена уповноваженою особою з питань призначення страхових виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, то нею опрацьовуються листки з тимчасової непрацездатності та веде протоколи про страхові виплати . За І півріччя 2025 року опрацьовано 5 листків з тимчасової втрати працездатності.
Заступник керівника апарату суду є членом комісій, створених у суді, зокрема експертної комісії, комісії по списанню матеріальних цінностей та інших та бере участь у їх роботі.
Підготовлено та подано до ТУ ДСА України в Вінницькій області щомісячні звіти щодо штатної та фактичної чисельності працівників апарату суду, звіт по військовозобов’язаних працівниках суду за І квартал та за І півріччя 2025 року, квартальний та піврічний звіти щодо гендерного складу працівників суду.
Надано звіт до НАДС про кількісний та якісний склад державних службовців суду за І квартал та ІІ квартал 2025 року.
Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2025 року № 369 «Деякі питання проведення класифікації посад державної служби», яка набрала чинності одночасно із Законом України від 11 березня 2025 року № 4282 «Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад», судом проведено перегляд результатів класифікації посад державної служби у суді. За результатом перегляду, результати класифікації посад державної служби у суді визнано актуальними і такими, що відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2025 року № 369 «Деякі питання проведення класифікації посад державної служби», про що у встановлені законодавством терміни було повідомлено НАДС.
Своєчасно готуються та подаються у встановлені строки відповіді на листи з ВККС, ВРП, РС України, ТУ ДСА України в Вінницькій області, Національного агентства з питань державної служби, сьомого відділу Вінницького РТЦК та СП Збройних сил України з кадрових питань. Так , у березні 2025 року була направлена до ВККС інформація про роботу суддів за 2024 рік для доручення до суддівських досьє.
Так як заступник керівника апарату суду наказом керівника апарату суду від 29.03.2024 року № 48-О/Д призначена відповідальною за ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних і резервістів у суді, то у січні була проведена робота що виконання норм законодавства, передбачені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів , затверджених постановою КМУ від 30.12.2022 року № 1487.
Так , відповідно до статей 15 та 19 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на виконання абзацу четвертого пункту 72 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487 (далі - Порядок), з метою забезпечення функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, наказом керівника апарату суду від 01 січня 2025 року № 01-О/Д «Про стан військового обліку в Оратівському районному суді Вінницької області за 2024 рік та завдання на 2025 рік» затверджено:
Відповідальною особою за ведення системи «Кадри WEB» у суді Людмилою ВОЛОЩУК за період з 01 січня 2025 року по 07 липня 2025 року внесено такі усі дані стосовно працівників суду.
Відповідно постанови КМУ від 23.10.2023 року № 1109 «Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році» у суді у лютому 2025 року проведено класифікацію посад державної служби, а саме виведено зі штату суду посаду помічника голови суду та введено до штату суду третю посаду секретаря судового засідання . Із 15 березня наказом голови суду введено у дію відповідні зміни до штатного розпису суду.
VІ. Фінансово – господарська діяльність суду
1.Протягом І півріччя 2025 року здійснювалось підтримання службових приміщень суду в належному стані (проведено косметичний ремонт кабінету головного спеціаліста з ІТ, кабінету судді, залу судових засідань № 1, сходової клітки, фасаду будівлі суду та покрівлі).
4.Організовано належне матеріально – технічного забезпечення працівників суду (забезпечено канцтоварами та папером).
Заступник керівника апарату суду Людмила ВОЛОЩУК
09.07.2025