ЗАТВЕРДЖЕНО
зборами державних службовців апарату Оратівського районного суду Вінницької області
01 липня 2022 року
ПРАВИЛА
внутрішнього службового розпорядку
державних службовців апарату
Оратівського районного суду Вінницької області
І. Загальні положення
- Правила внутрішнього службового розпорядку державних службовців апарату Оратівського районного суду Вінницької області (далі - Правила) визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку в апараті Оратівського районного суду Вінницької області, режим роботи, умови перебування державних службовців апарату суду (далі - державні службовці) на робочому місці та забезпечення раціонального використання їх робочого часу.
- Службова дисципліна в апараті суду ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державними службовцями своїх обов’язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
- Правила внутрішнього службового розпорядку затверджуються загальними зборами державних службовців апарату суду і первинної профспілкової організації на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 року № 50, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 457/28587 (із змінами станом на 12 квітня 2022 року) .
- Правила внутрішнього службового розпорядку суду доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють в апараті суду під підпис.
- Загальні правила етичної поведінки в суді
- Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
- Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
- Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
- Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.
- III. Робочий час і час відпочинку державного службовця
- Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.
Для державного службовця встановлюється п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер - по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця - 7 годин; вихідні дні - субота і неділя.
- Початок робочого дня о 08 годині 00 хвилин, кінець робочого дня: понеділок – четвер -17 година 00 хвилин, п’ятниця – 15 година 45 хвилин.
Режим роботи апарату суду встановлюється з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи підприємств, установ і організацій у певній місцевості.
У зв’язку зі службовою необхідністю, зумовленою специфікою та особливостями роботи суду, може встановлюватися інший режим роботи відповідно до чинного законодавства України про працю.
- Перерва для відпочинку і харчування становить 45 хвилин - з 12години 00 хвилин до 12 години 45 хвилин. Перерва не включається у робочий час, і державний службовець може використовувати її на власний розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.
- Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину.
- Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.
- Облік робочого часу в суді здійснюється у табелі обліку робочого часу.
- Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника.
- За ініціативою державного службовця і згодою його безпосереднього керівника такий державний службовець може виконувати завдання за посадою за межами адміністративної будівлі суду. Для цього державний службовець повинен погодити у письмовій формі, зокрема засобами телекомунікаційного зв’язку, перелік відповідних завдань та строки їх виконання з безпосереднім керівником.
- Для державного службовця обсяг завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду повинен визначатись з урахуванням тривалості його робочого часу.
- За межами адміністративної будівлі суду можуть виконуватися завдання, якщо їх якісне, ефективне та результативне виконання не потребує:
використання інформації з обмеженим доступом;
доступу до комп’ютерного, телекомунікаційного та/або програмного забезпечення, яке функціонує лише у межах приміщення суду;
обов’язкового перебування в приміщенні державного органу.
- Правилами внутрішнього службового розпорядку в суді можуть визначатись додаткові умови виконання державними службовцями завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду залежно від особливостей реалізації функцій і завдань суду.
- Час виконання державним службовцем завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду обліковується як робочий час.
ІV. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність
- Державний службовець повідомляє свого безпосереднього керівника про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.
- У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу Правил складається акт про його відсутність на робочому місці.
- У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмове пояснення на ім’я керівника апарату щодо причин своєї відсутності .
- Вимоги цього розділу не застосовуються до державних службовців під час виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі суду.
- Перебування державного службовця в суді у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу
- Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом керівника апарату, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.
Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.
- Керівник апарату за потреби може залучати державних службовців до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.
Чергування державних службовців після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який затверджується керівником апарату суду за погодженням профспілки.
- У графіку чергування зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.
- У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається керівнику апарату суду для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.
- За роботу у святкові, неробочі та вихідні дні державним службовцям протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.
- Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.
VІ.Порядок доведення до відома державного службовця нормативно - правових актів, доручень та розпоряджень зі службових питань
- Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державного службовця шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.
Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний електронний цифровий підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.
- Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Оратівського районного суду Вінницької області.
VIІ.Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки
- Керівник апарату суду зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.
Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку наказом керівника апарату суду покладено відповідні функції.
- Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії та гігієни праці, протипожежної безпеки.
- Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державними службовцями, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно - правових актів з охорони праці.
- За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в відповідає керівник апарату суду та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.
VIIІ.Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем
- Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій суб’єктом призначення особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.
- Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою, на яку буде покладено виконання відповідних обов’язків, та державним службовцем, який звільняється.
Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.
IХ. Прикінцеві положення
- Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
- Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату суду, а у випадках, передбачених чинним законодавством, спільно або за згодою з первинною профспілковою організацією.